Nowy przewoźnik skorzystał z prawa pierwokupu, a transakcja pozwoli na dalsze sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i, co najważniejsze, zachowanie prawie stu miejsc pracy. Tym samym bezpodstawnymi stają się pogłoski o upadku firmy, które kilka tygodni temu obiegły miasto.
Już na swoim
Przypomnijmy. Przed dwoma laty Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Lubaniu decyzją Sądu Rejonowego w Jeleniej Górze zostało postawione w stan upadłości likwidacyjnej. Wydawało się, że to definitywny koniec firmy, która przez kilka dziesięcioleci funkcjonowała na lokalnym rynku przewozów osobowych i towarowych. Tak się jednak nie stało. Dzięki odważnej decyzji pracowników PKS i prezesa Wojciecha Bruchala, którzy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce, oraz pomocy PKS Tour Jelenia Góra powstał PKS Voyager Lubań. Spółka daje sobie radę, mimo że konkurencja jest duża. Sukcesywna wymiana taboru, poprawienie jakości podróżowania, niskie ceny przejazdów i takie innowacje jak autobusowy internet już zjednało sobie sympatyków wśród lubańskich podróżnych. Dodatkowym atutem jest wykupienie we wrześniu od syndyka likwidującego dawny PKS Lubań, majątku upadłej firmy. Teraz PKS Voyager jest na przysłowiowym „swoim”.
10. września br. po przeszło roku od rozpoczęcia swojej działalności PKS Voyager zakupił od syndyka majątek po upadłym PKS Lubań, stając się tym samym jego pełnoprawnym właścicielem.
- Jest to kluczowe wydarzenie dla naszej firmy, zapewniające stabilizację oraz możliwość rozwoju poprzez właściwe zagospodarowanie majątku - mówi prezes zarządu PKS Voyager Lubań Wojciech Bruchal. - Nasz sukces zawdzięczamy zarówno wytężonej własnej pracy od pierwszych dni działalności, jak również wsparciu wielu osób zaangażowanych w utrzymanie firmy – w tym klientów wiernie korzystających z naszych usług, za co gorąco dziękujemy.
Internet w autobusach
Lubański PKS Voyager jako pierwszy w Polsce zaoferował swoim pasażerom autokary wyposażone w bezprzewodowy dostęp do sieci internetowej. Autobus zgodnie z rozkładem, wykonując kurs do Wrocławia przez Lwówek Śląski i Złotoryję, jedzie ok. trzech godzin. Najszybsza jest trasa przez autostradę, bo niewiele ponad dwie godziny. Dlatego internet Wi–Fi w pojazdach jest trafieniem w sedno wymogów podróżnego, dysponującego notebookiem. Wybierając przejazd do Wrocławia z tym właśnie przewoźnikiem pasażerowie mają możliwość odebrać i wysłać pocztę, przeczytać najnowsze wiadomości, czy choćby porozmawiać poprzez dowolny komunikator, a to wszystko w cenie biletu za przejazd. Identyczne rozwiązanie wprowadzono w autobusach, które kursują na trasie Świeradów-Zdrój – Lubań - Zielona Góra i zostały wprowadzone z myślą o studentach uczących się w stolicy lubuskiego.
Nowe kursy i komunikacja miejska
Spółka planuje wprowadzanie nowych ofert promocyjnych i rozwinięcie działalności serwisowej. W PKS Voyager można już robić przeglądy pojazdów, tankować paliwo na zakładowej stacji paliw a w niedalekiej przyszłości planowana jest budowa wielofunkcyjnej myjni samochodowej. Jest również projekt sukcesywnej rozbudowy komunikacji miejskiej w Lubaniu oraz wprowadzania nowych kursów autobusowych. Firma jest dużym przedsiębiorstwem jak na warunki lubańskie. Zatrudnia prawie sto osób, a niektórzy z kierowców czy pracowników obsługi są jedynymi żywicielami swoich rodzin. Charakterystyczną cechą podmiotu jest minimalna liczba pracowników administracji. Do sukcesu spółki przyczyniła się również przychylność władz samorządowych szczebla powiatowego i miejskiego.
- Chciałbym w imieniu Spółki serdecznie podziękować przedstawicielom władz miasta Lubań - burmistrzowi Konradowi Rowińskiemu oraz przewodniczącej Rady Miasta Małgorzacie Grzesiak, a także Staroście Powiatu Lubańskiego Waleremu Czarneckiemu, za udzieloną pomoc i poparcie w działaniach naszego przedsiębiorstwa, których celem od samego początku była i jest nadal kontynuacja działalności PKS Lubań, zapewniająca utrzymanie wielu stanowisk pracy na lokalnym rynku pracy – mówi prezes Bruchal.
Firma funkcjonuje dość sprawnie na rynku przewozów, co widać po frekwencji w lubańskich autobusach. I oby tak dalej. Tym bardziej, że branża masowych przewozów osobowych będzie się rozwijać w najbliższej przyszłości, zgodnie z unijną ideą propagowania zrównoważonego transportu.
Z dnia: 2010-10-19, Przypisany do: Nr 20(403)