Absolutorium to jeden z najważniejszych momentów w życiu samorządowca. Jest to bowiem ocena realizacji budżetu. W opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji Rewizyjnej ten dokument finansowy za 2010 rok został zrealizowany prawidłowo.
W pierwszej części zebrani przyjęli protokół z VIII Sesji Rady Powiatu Lubańskiego. Następnie przewodniczący rady poprosił o przejście do następnego punktu obrad, w którym skarbnik Romualda Łoziak przedstawiła sprawozdania: z wykonania budżetu oraz finansowe Powiatu Lubańskiego za rok 2010.
Tuż po udzieleniu zarządowi powiatu absolutorium za 2010 rok, starosta Walery Czarnecki zwrócił się do radnych z podziękowaniami za dotychczasową współpracę. Starosta złożył również podziękowania obecnym członkom Zarządu Powiatu oraz tym, którzy tworzyli tę strukturę w poprzedniej kadencji, kierownikom jednostek powiatowych i pracownikom starostwa. Radni otrzymali sprawozdania z prac starosty i zarządu oraz wykonania uchwał Rady Powiatu Lubańskiego. W swoim wystąpieniu starosta Walery Czarnecki przedstawił obecną sytuację związaną z tzw. planem B. Mowa tu o rządowym programie „Wsparcia jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia”. Projekt przeszedł kolejny etap – wniosek skierowany do Banku Gospodarstwa Krajowego został zaopiniowany pozytywnie. Starosta nawiązał również do sprawy związanej z uchyloną Uchwałą Rady Powiatu, wprowadzającą częściowy zakaz poruszania się jednostek pływających na akwenach Złotnickim i Leśniańskim. Zaznaczył, że jedyną podstawą prawną dla Rady Powiatu, wynikającą z Ustawy Prawo Ochrony Środowiska jest art. 166 ust. 1 tej ustawy, z której jednoznacznie wynika, że Rada Powiatu ograniczy lub zakaże używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów, na określonych zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących, jeżeli jest to konieczne do zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno–wypoczynkowe. Zarząd Powiatu podjął działania w tym zakresie zlecając badanie akustyczne dwóch zalewów (rozporządzenie z 14 czerwca 2007 w sprawie dopuszczalnych hałasów w środowisku). Zostanie ono przeprowadzone w okresie wakacyjnym.
Następnym punktem było podjęcie uchwał. Pierwsza z nich dotyczyła zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 rok. Następnie radni jednogłośnie przyjęli podjęli uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Lubańskiego z tytułu wykonania budżetu za rok 2010 oraz w sprawie zatwierdzenia rocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Lubańskiego za 2010 rok. Następnie podjęto nowelizację uchwały Nr VI/61/2011 z 31 marca 2011 roku, w sprawie środków finansowych przyznanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) dla Powiatu Lubańskiego, na poszczególne zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, a ponadto w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy powiatem lubańskim a powiatem lwóweckim, dotyczącego zasad prowadzenia punktu katechetycznego nauczania religii Kościoła Zielonoświątkowego Zboru w Gryfowie Śl.; w sprawie zamiaru utworzenia placówki opiekuńczo–wychowawczej w Świeradowie–Zdroju; w sprawie zmiany Uchwały Nr LIV/299/2010 Rady Powiatu Lubańskiego z 27 maja 2010 roku, która odnosiła się do zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu lubańskiego za pierwsze półrocze; dotyczącej zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lubańskiego oraz w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Lubańskiego na 2011 rok.
Z dnia: 2011-07-06, Przypisany do: Nr 13(420)