Uczniowie i przedszkolaki
Rok szkolny 2011/2012 rozpocznie w szkołach podstawowych 1102 dzieci w 45 oddziałach (w roku ubiegłym 1125 w 46 oddziałach), w gimnazjach - 843 uczniów w 31 oddziałach (w roku ubiegłym 867 w 31 oddziałach). Według danych z maja br. jest to o 23 uczniów mniej w podstawówkach i o 24 mniej w gimnazjach. Tylko w Gminazjum nr 3 będzie się uczyć o 17 młodych ludzi więcej niż w roku ubiegłym. Do klas I w szkołach podstawowych przyjęto 187 uczniów, w tym 19 spoza Lubania. W gimnazjach liczba ta wynosi 275, w tym 93 spoza miasta. Łącznie naukę rozpocznie 1945 uczniów i uczennic w 76 oddziałach, których uczyć będzie tak jak w roku ubiegłym 194 nauczycieli.
Do lubańskich przedszkoli uczęszczać w sumie będzie 446 dzieci. Najwięcej do Przedszkola Miejskiego nr 5, bo 175. O jedno mniej przyjmie Przedszkole Miejskie Nr 3, zaś Przedszkole Miejskie nr 1 - 97.
Baza
Tradycyjnie podczas wakacji w placówkach oświatowych dokonywano drobnych napraw i remontów mając do dyspozycji środki zapisane w planach finansowych. Łączna kwota przeznaczona na ten cel wyniosła ponad 148 tys. zł, z tego w przedszkolach ponad 43 tys., szkołach podstawowych ponad 46 tys. i w gimnazjach ponad 59 tys.
- Na moje polecenie dyrektorzy placówek przeprowadzili przegląd bazy, którą zarządzają pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego i efektywnego planowania remontów w budżecie roku 2012 – podkreślił zastępca burmistrza Mariusz Tomiczek. - Arkusz przeglądu obejmował izby lekcyjne, świetlice szkolne, sale oddziałów przedszkolnych, pracownie specjalistyczne, pomieszczenia socjalne i specjalistyczne, zaplecze sportowo–rekreacyjne, pomieszczenia administracyjne,
ogrodzenie obiektów, dachy oraz system ogrzewania i wentylacji. Każdy z dyrektorów oceniał stan pomieszczeń czy też elementów określając ich jako dobry, zadowalający, zły. Założono, że lokale w stanie złym nie uniemożliwiają ich wykorzystania w nowym roku szkolnym, lecz środki na ich remont winny być przez dyrektorów zaplanowane w projektach planów finansowych placówek na rok budżetowy 2012. Pomieszczenia w stanie zadowalającym winny być przedmiotem ujęcia do podniesienia ich standardu w latach 2014–2016. Zostanie to szczegółowo zapisane w przygotowywanym wspólnie z dyrektorami długofalowym planie remontów w placówkach oświatowych. Dokument taki powstanie do końca bieżącego roku i będzie wynikiem ustaleń dyrektorów co do kolejności angażowania środków finansowych w poszczególnych latach na poszczególne jednostki, a także musi uwzględnić możliwości budżetu miasta i starania dyrektorów dotyczące pozyskiwania dodatkowych środków na cele remontowo–modernizacyjne.
Prace remontowe
W Przedszkolu Miejskim nr 3 z dochodu z festynu zakupiono sprzęt ogrodowy, wysadzono bukszpan ze środków Wydziału Ochrony Środowiska. W PM nr 5 odnowiono ściany kuchni, założono instalację wentylacyjną i okap, natomiast w PM nr 1 pomalowano szatnię i toalety. W Szkole Podstawowej nr 1 w korytarzach usunięto brudniki olejne ze schodów granitowych i posadzek, w starej sali gimnastycznej i przybudówkach zabezpieczono dach, odwodniono boisko szkolne i zamontowano ławki na korcie tenisowym, na placu zabaw przy świetlicy szkolnej wykonano ogrodzenie od strony parkingu. W SP nr 4 pomalowano toalety, a w SP nr 2 odnowiono ściany i usunięto zagrzybienia. W Gimnazjum nr 1 doświetlono pomieszczenia i wymieniono wykładziny podłogowe w izbach lekcyjnych a w sali gimnastycznej uzupełniono tynki zgodnie z zaleceniami, pomalowano ściany i oszklono okna. W GM nr 2 w trzech izbach lekcyjnych rozebrana została istniejąca posadzka z klepek drewnianych, w to miejsce wykonano wylewkę i ułożono wykładzinę PCV. Ponadto wyrównano miejscowo powierzchnię ścian i sufitów niektórych klas, korytarzy i klatki schodowej i pomalowano je. Wykonano także wygłuszającą ściankę z płyt regipsowych między klasami, zaś przy wejściu do budynku ułożono schody a w gabinecie dyrektora zamurowano otwór drzwiowy i pomalowano go. Wstawiono także drzwi p.poż. na strych. W GM nr 3 w toaletach dokonano wymiany pękniętych kafelek, zamalowano także zacieki.
Dyrektorzy wszystkich placówek oświatowych określili elementy, które ich zdaniem są w złym stanie technicznym. Wszystkie te pomieszczenia funkcjonują i są dopuszczone do użytkowania, niemniej jednak powinny być w najbliższym czasie wyremontowane. Najpoważniejszy zakres prac wymaga budynek PM 3 i tu już są podejmowane działania mające na celu przeprowadzenie gruntownego remontu w roku 2012 zgodnie z posiadaną dokumentacją projektową.
Z dnia: 2011-09-07, Przypisany do: Nr 17(424)