W ich trakcie analizowano silne i słabe strony Lubania oraz szanse i zagrożenia generowane przez jego otoczenie. Każdy z warsztatów poprzedzany był akcją informacyjną w lokalnych mediach (strona miasta, Ziemia Lubańska). Na każdy z warsztatów zapraszano również specjalistów z poruszanej w jego trakcie dziedziny. Oczywiście obrady toczyły się przy otwartych drzwiach. Spotkaniom strategicznym zawsze towarzyszyły niezależne media, ponadto relacje z ich przebiegu były zamieszczane zarówno w lokalnej prasie jak i w sieci. Warsztaty były moderowane albo przez burmistrza, albo przez jego zastępcę. Zasady budowy strategii i przeprowadzania analizy SWOT każdorazowo prezentowali pracownicy Łużyckiego Centrum Rozwoju. Łącznie we wszystkich warsztatach uczestniczyły 124 osoby. Przy czym w tych poświeconych turystyce wzięło udział 12 uczestników, edukacji i kulturze 33, gospodarce 18, sprawom sportu 6, ekologii i zdrowiu 15, a bezpieczeństwu 10. W odrębnym spotkaniu dla młodzieży wzięło udział 21 osób a dla lubańskich radnych 9. Każda z grup przeprowadziła analizę SWOT w sektorze, dla którego została powołana. Uwagi wniesione przez młodzież i radnych zostały dopisane do analiz wypracowanych przez poprzednie zespoły. Efekty prac przeprowadzonych na 7 warsztatach zostaną upublicznione na stronie www.luban.pl pod banerem „Strategia rozwoju Lubania” (prawy margines na stronie głównej) oraz w informacji turystycznej (ul. Bracka 12) w dniu 15 kwietnia. Zespołowi koordynującemu prace nad strategią nie chodzi tylko o to, aby każdy mógł przeczytać analizę SWOT, ale żeby każdy otrzymał możliwość zhierarchizowania poczynionych już zapisów. Dzięki takiemu rozwiązaniu w dyskusję nad przyszłością Lubania włączy się jeszcze większa grupa jego mieszkańców.
Poniżej prezentujemy zasady wartościowania analizy SWOT.
Oceny zawartych w 5 tabelach czynników należy dokonywać pod kątem ich wagi dla rozwoju miasta Lubań oraz uwzględniając realizację wizji rozwoju miasta (na stronie www.luban.pl pod banerem „Strategia rozwoju Lubania”). W tym celu poszczególnym czynnikom trzeba przyporządkować wartości w skali od 1 do 3, gdzie:
3 – czynniki najważniejsze, posiadające silne oddziaływanie,
2 – czynniki istotne, posiadające średnie oddziaływanie,
1 – pozostałe problemy i możliwości rozwojowe regionu, posiadające słabe oddziaływanie
Tabele umieszczone na stronie miasta zostały zapisane jako pliki tekstowe. Prosimy nie dokonywać zmian w zapisie czynników, a jednie przyporządkować im określone wartości a następnie zapisać zmiany. Po dokonaniu wartościowa wszystkie pliki należy przesłać w jednym e-mailu zatytułowanym „wartościowanie” na adres: promocja@luban.pl
Wartościowania można dokonywać również na dokumentach w formie papierowej od 15 kwietnia w informacji turystycznej.
Wartościowanie można przeprowadzać do dnia 30 kwietnia 2013 r. Zapraszamy do współpracy i życzymy powodzenia!
Z dnia: 2013-04-11, Przypisany do: Nr 7(462)