Dziś zwiedzimy Wydział Organizacyjno-Prawny, który znajduje się w głównym budynku Urzędu przy ul. 7-Dywizji 14, pok. nr 1, 6, 8, 9,10, 18, 24, a jego naczelnikiem jest Anna Krawiec (tel. 75 64-64-480, e-mail: a.krawiec.um@luban.pl). W wydziale pracuje łącznie 17 pracowników, w tym 10 pracowników na stanowiskach urzędniczych i 7 pracowników obsługi.
Ważnym punktem w wydziale, a przede wszystkim w Urzędzie jest Biuro Obsługi Interesanta (BOI). W tym miejscu Interesant dowie się gdzie może załatwić daną sprawę - w jakim wydziale. W biurze może złożyć podanie lub wniosek, a przede wszystkim może liczyć na fachową pomoc w wypełnieniu druków i formularzy. Dodatkowym atutem pracowników biura i sekretariatu jest znajomość języka migowego na poziomie elementarnym. Biuro obsługi prowadzi zapisy mieszkańców w sprawach skarg i wniosków do burmistrza miasta. Zapisać się można osobiście lub telefonicznie pod numerem tel. 75 64-64-499. Przyjęcia mieszkańców przez Burmistrza odbywają się w każdy poniedziałek od godz. 13.00. W 2013 r. burmistrz spotkał się ze 169 mieszkańcami miasta.
Biuro obsługuje również specjalną linię telefoniczną „Powiadom Burmistrza” tel. 75 64 64 401, gdzie mieszkańcy naszego miasta mogą zgłaszać zdarzenia wymagające szybkiej interwencji.
- Pracownik w BOI przyjmujący zgłoszenie po rozpoznaniu sprawy dokonuje bezzwłocznego przekazania jej do właściwej komórki organizacyjnej oraz powiadamia Burmistrza o przyjętym zgłoszeniu. Zazwyczaj zgłaszający wyrażają chęć otrzymania informacji o sposobie realizowania zgłoszenia, i taką informację otrzymują telefonicznie od pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za sprawę – mówi Marzena Różańska, sekretarz miasta - Linia działa od ponad roku i usprawnia kontakt między samorządem a społecznością lokalną.
W ubiegłym roku w Biurze Obsługi Interesanta zarejestrowano w elektronicznym obiegu 21.793 korespondencji przychodzącej do urzędu oraz 10.751 wychodzącej. Ponadto doręczyciele Urzędu dostarczyli około 28.000 listów do mieszkańców miasta.
Do najważniejszych zadań wydziału poza prowadzeniem BOI należy zapewnienie obsługi i właściwego funkcjonowania urzędu, prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, administrowanie budynkami urzędu, prowadzenie spraw z zakresu informatyki urzędu, obsługa sekretariatu burmistrza, zastępcy i sekretarza, obsługa i doręczanie przesyłek pocztowych w urzędzie, prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz wniosków, zapytań i interpelacji radnych oraz komisji Rady, prowadzenie centralnego rejestru aktów prawnych Burmistrza, prowadzenie archiwum zakładowego, organizowanie i prowadzenie praktyk szkolnych i studenckich, obsługa zgromadzeń wspólników miejskich spółek, nadzór nad Biurem Rady Miasta. Poza tym Wydział Organizacyjno-Prawny prowadzi archiwum akt osobowych byłych pracowników urzędu oraz pracowników po byłych jednostkach organizacyjnych Gminy Miejskiej Lubań, tj. Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (PGKiM), Zakładu Estetyki Miast, Administracji Domów Mieszkalnych, Komunalnego Przedsiębiorstwa Remontowo-Budowlanego Sp. z o.o.
Ważne telefony:
• Biuro Obsługi Interesanta: tel./fax 75 64 64 499, e- mail: boi.um@luban.pl
• Sekretariat: tel.75 64 64 400, fax 75 64 64 405, e-mail: h.zwierzynska.um@luban.pl
• Archiwum zakładowe: tel. 75 64 64 406, e-mail: m.chorosza.um@luban.pl
• Biuro Rady Miasta: tel.75 64 64 409, e-mail: j.temborowska.um@luban.pl
(ŁCR/UML)
Z dnia: 2014-02-20, Przypisany do: Nr 4(483)