Sytuacja TBS jest stai nie występują zagrożenia utraty płynności finansowej – stwierdził rozpoczynając wystąpienie. ółka na ostatni dzień ubiegłego wykazała zysk brutto z działalności bieżącej w wysokości 46 tys. zł. , natomiast zysk netto wyniósł 37 tys. zł. ważne, sółka nie posiada żadnych zaległych zobowiązań. stycznia 2008 roku miesięczne przychody wynoszą ok.30.000 zł. Pokrywają one w całościkoszty bieżącej działalności firmy. Od stycznia 2001 roku TBS spłaca miesięczne raty kredytu inwestycyjnego, obecnie w kwocie 3.415 zł. Raty te są waloryzowane co kwartał. Zgodnie ze Statutem Spółki, głównym zadaniem zarządu jest powiększanie zasobów mieszkaniowych dla lokalnej społeczności poprzez realizacje inwestycji mieszkaniowych. Prezes przypomniał, że od 2000 r. - pomimo że TBS zaczynał „od zera” - zrealizował trzy inwestycje mieszkaniowe - przy ul. Kolejowej 30, Słowackiego 16 i Skalniczej 2 w Lubaniu. Majątek trwały spółki wzrósł do dnia dzisiejszego do kwoty 5.008.000 zł. W zasobach mieszkaniowych znajduje się 47 lokali mieszkalnych. Po zakończonych inwestycjach prezes spółki pełni funkcję zarządcy nieruchomości mieszkaniowych TBS-u. W czerwcu ubiegłego roku oddano do użytkowania trzeci budynek mieszkalny przy ul. Skalniczej 2, gdzie powstało 7 nowych lokali mieszkalnych o łącznej pow. użytkowej 350 m kw. Wartość inwestycji wyniosła 627 tys. złotych. W celu utrzymania należytego stanu technicznego i estetycznego budynków TBS-u prezes spółki, jako zarządca, zleca wykonanie wszelkich napraw i remontów.
I tak w lipcu 2007 r. usunięte zostały wszystkie wcześniej zgłoszone usterki w ramach gwarancji w budynku przy ul. Słowackiego 16. Również w lipcu zlecono wykonanie modernizacji małej architektury zielonej przy budynku ul.Kolejowa 30, przez co poprawiła się zdecydowanie estetyka otoczenia tego obiktu. W miesiącach wrzesień – październik dokonano przeglądu technicznego budynków przy ulicy Kolejowej i Słowackiego. Stwierdzono w budynku przy ul. Kolejowej konieczność wyczyszczenia i naprawy rynien dachowych dla poprawy odpływu deszczówki oraz naprawienia
fragmentu zapadniętego chodnika a w budynku na Słowackiego zlecono wykonanie rynienkowego odwodnienia terenu przy wejściu do klatki schodowej. Wszystkie prace wykonano w październiku ubiegłego roku. Co roku wykonywane są przeglądy techniczne budynków oraz dokonywane księgowe indywidualne rozliczenia kosztów mediów - ciepłej i zimnej wody oraz centralnego ogrzewania dla każdej rodziny. Z oceny prezesa spółki wynika, że przez lata użytkowania stan techniczny budynków pozostaje niepogorszony. Praca Zarządu Spółki pod względem finansowym i merytorycznym jest weryfikowana przez stały nadzór członków Rady Nadzorczej. Od początku założenia spółki w firmie pracują tylko 2 osoby – prezes i główna księgowa. Na dzień 31.12.2007 r. nikt z najemców lokali mieszkalnych nie zalega z płatnościami czynszowymi. Podobnie jest z najemcami za lokale użytkowe w budynku biurowo – usługowym w rynku.
Jeśli chodzi o plany inwestycyjne, to zarząd spółki planuje na lata 2008 – 2010 wybudować nowy budynek mieszkalny od podstaw, tj. od fundamentów. Przyszła lokalizacja będzie w niedługim czasie uzgadniana.
Z dnia: 2008-02-05, Przypisany do: Nr 3(338)