Miało ono przybliżyć przedstawicielom zarządów informacje dotyczące przepisów zawartych w nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która obowiązuje od 1 stycznia 2012 roku. Proces jej wdrażania przez wszystkie samorządy w Polsce ma rozpocząć się od 1 lipca 2013 roku. Ustawodawca narzuca obowiązek selektywnego zbierania odpadów m.in. szkła, papieru, metali, bioodpadów i tworzyw sztucznych. Podczas spotkania działkowcy przedstawili swoje uwagi i obawy wobec narzuconych nowych zasad gospodarowania odpadami. Planowane jest objęcie działkowiczów tzw. podatkiem śmieciowym wg wskaźnika 10 l odpadów na jedną działkę w sezonie, tj. od 1 kwietnia do 31 października. Miesięczny koszt wywozu odpadów oraz wynajęcia pojemników na jedną działkę wyniesie szacunkowo około 4-5 zł. Opłata zawiera koszty zbierania, odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania zarówno odpadów zmieszanych, biodegradowalnych, tworzyw sztucznych, szkła i papieru. Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zostaną ostatecznie określone uchwałą Rady Miasta, stawka opłaty będzie jednakowa dla wszystkich nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych. W przypadku tych drugich jej wysokość będzie ustalona za pojemnik, a w przypadku mieszkańców – za osobę.
Z dnia: 2012-10-24, Przypisany do: Nr 20(451)