(GM.LUBAŃ) E-urząd to możliwość świadczenia usług administracyjnych on-line przy wykorzystaniu elektronicznego obiegu dokumentów oraz internetu. Klient urzędu ma możliwość złożenia wniosku przez stronę internetową oraz wglądu w to, na jakim etapie znajduje się jego sprawa.
W wielu wypadkach może otrzymać rozstrzygnięcie bez wizyty w siedzibie urzędu, przez sam kontakt internetowy. Dzięki e- urzędowi zwiększa się także możliwość nadzorowania i monitorowania przebiegu spraw przez pracowników i kierowników urzędu. Mając na uwadze usprawnienie funkcjonowania administracji samorządowej oraz obniżenia jej kosztów utrzymania, wskazany jest zakup i wdrożenie oprogramowania El-dok. Przedmiotowe oprogramowanie umożliwi tzw. elektroniczny obieg dokumentów w urzędzie. Zapewnia on przepływ informacji i zarządzanie wiedzą , które pozwolą administracji publicznej skuteczne i efektywne wykonywanie swoich zadań. Już dziś pragnąc wkroczyć w nowy wymiar administracji, Rada Gminy Lubań zabezpieczyła środki finansowe w budżecie z przeznaczeniem na wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów. Stąd też rozpoczęto prace mające na celu wybór oprogramowania, jego zakup oraz wdrożenie w urzędzie gminy. Zakłada się, że realizacja dwóch pierwszych zadań nastąpi do końca bieżącego roku. Wdrożenie oprogramowania el-dok rozpocznie się 1 stycznia 2008 roku. Dzięki innowacyjnym koncepcjom zastosowanym w systemie, El-dok może sprawnie zmodernizować sposób funkcjonowania naszej jednostki. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wdrożenie przedmiotowego oprogramowania w jednostkach administracji publicznej ma nastąpić do maja 2008 roku.
Z dnia: 2007-12-05, Przypisany do: Nr 23(334)